torsdag 29. september 2016

Almost home


I dag er det allerede torsdag, og dagen for det nest siste arrangementet på denne jenter og teknologi-turneen vår! Det betyr at vi er kommet oss godt sydover igjen (vi startet denne uken i Alta - selv har jeg aldri vært så langt nord før, faktisk), og Lillehammer, der vi er nå, føles nesten som å være hjemme igjen ;) Vi har altså besøkt 8 byer, holdt 8 foredrag, og tilbrakt veeeeldig mange timer i bil, og vi har møtt godt over 2000 jenter som går i 9. og 10.-klasser rundt omkring.


I går var vi i Steinkjer, og der fikk jeg møte kjempesøte Othilie. Hun hadde reist helt fra Brønnøysund på morgenen for å få med seg Jenter og teknologi, så hun hadde startet dagen i bil klokken 5 på morgenen. Sånne historier gjør det å reise rundt på denne måten veldig verdt det! Til tross for savn, og stress, og at det er slitsomt.
Det positive med at det er slitsomt gjør forresten at jeg føler meg SKIKKELIG klar for å sitte på kontoret neste uke, og "bare" begrave meg i fisjon og gammastråling og nøytroner (hvis jeg får tid skal jeg også prøve å skirve et blogginnlegg om hvorfor det er vanskelig med disse hersens nøytronene i detektorene våre, og hvorfor de fine rådene jeg har fått inn, blant annet her på bloggen, ikke funker).

Fra Sunnmørsposten. Å oppleve sånst som dette er utrolig fint <3


Nå skal jeg inn på badet og få på meg ansiktete mitt (aka sminke meg), så r jeg klar for dagens foredrag her i Lillehammer. deretter hiver vi oss inn i den fine turné-vanen vår, og setter nesen mot Sarpsborg, der vi skal avslutte i morgen. Blir deilig med bare en slik liten svipptur, nærmest, nå, etter flere laaange turer - Norge er et langt land ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...